By: raqin rafiqyn

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 28-Nov-2006 00:27 Email | Share | Bookmark
Limau Oh Limau

 
 
Quote:
Sronok rasanya bila tgk pokok limau kasturi ni berbuah. Dah lama sgt bonda dok tunggu buah limau ni.. daun je byk..buah takde langsung..jenuh boh baja je.. aritu abah kata nak buang je pokok limau ni tapi bonda tak kasi sebab ni jelah satu2nya kenangan yang ditinggalkan oleh arwah pakngah ipin utk bonda.. susah payah tau bonda ngan pakngah p beli pokok, pasu dgn tanah ni.. bukannya dekat..kat kuala pilah nuuu... bukannya pokok ni takdak kat kl tapi masa tu p umah pakngah kat seremban tengah lepak2 dgn dia bonda cakap bonda nak tanam pokok limau pastu pakngah bawak le p kat tmpat kawan dia..dan dia dptkan harga yang murah sgt2 utk semua pokok dan pasu yg bonda beli... walaupun dia sebenarnya bapa saudara husband bonda tapi bonda sayang dia dan anggap dia mcm ayah sendiri..dia pun slalu manjakan bonda..slalu masak yang sedap2 utk bonda..tak kedekut... kami slalu p memancing sama2.. kalau dok ngan dia mmg tak kering gusi.. tapi la ni pakngah dah takdak.. dah 2 tahun lebih dia meninggal dunia.. bukannya sakit apa pun.. pergi dalam tido je.. Al-Fatihah.. semoga rohnya dicucuri rahmat...



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net