By: raqin rafiqyn

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 26-Nov-2007 01:58 Email | Share | Bookmark
Waffles

 
 
Macam biasa la bila weekend asben balik umah... slalunya dia sampai dlm kul 4 @ 5 petang.. tgk kat rumah pon ramai ja budak2 so excited nak buat waffles utk depa semua.. sebab bonda tau..gerenti licin nye.. waffles maker ni pon dah lama beli cuma tak sempat nak kerjakan dia jer.. beli kat Penang masa awal bulan puasa dulu.. baru kini bonda sempat nak test resepi ni... resepi from fp mamafami.. bonda copy je... thanks ma...habih licin waffles den!



Quote:
WAFFLES
Bahan-bahan :

2 cawan tepung
2 sudu teh gula
1 cawan susu
2 biji telur ~ diasingkan kuning dan putih
4 sudu kecil serbuk penaik
50 g majerin ~ dicairkan
1/2 sudu kecil garam
1/2 sudu kecil esen vanilla

Kaedah penyediaan :

1. Ayak semua bahan kering ke dalam mangkuk besar.
2. Masukkan kuning telur, esen vanila dan majerin yang dicairkan. Perlahan-lahan tuangkan susu segar. Kacau hingga sebati.
3. Pukul putih telur hingga kental. Kaup balikkan ke dalam adunan.
4. Tuangkan sedikit adunan ke atas waffle maker dan biarkan hingga keperangan.
5. Boleh disajikan bersama aiskrim dan sirap.




Di samping tu bonda hidangkan jugak sotong kangkung ni utk asben.. bonda tau dia tak kenyang makan waffle tu je... utk kuah, bonda dah beli kuah ready made.. bonda cuma celur sotong dan kangkung je.. dah siap... sodappppppppp!!



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net