Want your
own Fotopage?








 


By: raqin rafiqyn

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 17-Jul-2007 01:58 Email | Share | Bookmark
Agar-agar Tembikai

 
 
Jgn tertipu ek.. gambar atas tu gambar buah nona.. takdak kena mengena atau sangkut paut dgn gambar yg di bawah.. saja tepek utk renungan org2 yg tak penah tgk buah ni.. dah lama tingin nak makan.. tapi asek tgk kat depan rumah org ja.. takkan la nak p curi lak kan.. balik kg pon camtu.. kalau ronda2 dlm taman tu.. mesti nampak ramai yg tanam pokok nona ni depan rumah.. yg di luaq pagaq pon ada.. boleh pandang ja.. nak minta sket, segan.. hihiiii.. semlm p pasar borong selayang, nampak depa juai..sekilo RM5.. bonda pon apa lagi.. terus la borong.. tapi 4 biji jer.. sebab nak beli buah lain gak.. kalau beli byk2 sapa nak tulun perabih..iye dak?
Beli tembikai, pelam, lemon, plum dgn manggis..n buah nona... so buah tembikai ni bonda jugak yg jadi tukang perabih..ecah lak pulun buah pelam tapi tak brani bagi byk2 kat dia.. takut sakit perut lak nanti.. ambik skit buah tembikai ni buat agar2.. bawak mai ofis.. so mlm semalam kenyang mkn buah ler..



Quote:
AGAR-AGAR TEMBIKAI

Bahan A
650 gm isi tembikai
250 ml air

Bahan B
20 gm agar-agar
800 ml air
150 gm gula
1 s/b esen ros
2-3 titis pewarna pink

Bahan C
Isi tembikai yang dihiris / didadu

Cara:
1. Blend BAHAN A hingga hancur dan tapiskan. Ambil jusnya je.
2. Masak agar-agar dgn air hingga hancur. Masukkan BAHAN B yg lain. Kacau sesekali.
3. Masukkan BAHAN A tadi ke dalam BAHAN B. Kacau sebati
4. Bila tgk semua bahan dah sebati, tuang le dlm bekas. Tabur isi tembikai yg dihiris. Sejukkan.


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net