By: raqin rafiqyn

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 11-Jun-2007 07:56 Email | Share | Bookmark
Happy Birthday

Marble Choc Cheese
11 Jun 2007 - Isnin
Arini birthday asben bonda.. my Shahjahan or my Shahruhkhan?
My Syahrizan la.. semalam cuma buat marble choc cheesecake ni je utk dia.. sebab asben bonda tak suka makan kek yg ada aising.. bukan stakat yg takde aising jer.. mmg dia tak suka makan kek langsung pon... tapi bonda ni dah gatai tangan nak buat.. dia tetap kena makan jugak.. tapi dia makan suku potong jer.. dlm kata lain.. secubit je dia rasa... hmmmmmmm last2 utk tidak melakukan sebarang pembaziran.. mcm biasa la.. antar kat jiran2 sebelah le..






Quote:
MARBLE CHOC CHEESE
Source : roylazim

Bahan A
180 gm. Butter
20 gm. cocoa powder - ayak
170 gm. Gula castor - bonda cuma guna 150gm
3 biji telur
120 gm. tepong naik Sendiri - ayak
1 tsp. baking powder - ayak

Bahan B
250 gm. cream cheese
60 gm. gula castor - guna 50gm
1 tsp. vanilla essence
1 biji telur
1 setengah s/b jus lemon - bonda tambah sndiri jer
sedikit parutan kulit lemon - ni pon bonda tambah

Cara Membuatnya

1. Pukul butter, gula dan parutan kulit lemon.
2. Masukkan jus lemon dan telur sebiji demi sebiji. Pukul lagi.
3. Masukkan tepong, cocoa dan baking powder yang telah di ayak. Gaul rata.
4. Di sebuah bekas yang lain, pukul kesumua bahan bahan B hingga kembang.
5. Tuang 1 bahagian adunan A kedalam loyang berukuran 7" dan ratakan. Kemudian tuangkan semua adunan bahan B. Ratakan permukaan loyang.
6. Tuangkan baki adunan A.
7. Bakar di oven 160 deg C - selama 60 mins.
8. Setelah masak tunggu hingga betul betul sejuk sebelum dipotong dan hidang.
9. Selamat mencuba.


Nota kaki kayu bangku :-
~~utk adunan coklat, bonda buat separuh adunan je..
~~lebihan cheese tu bonda letak kat permukaaan atas skali... dan contiang ikut suka ati..




Quote:
LinaMizi - aiiiiii wish je ke? prezennye takder ker?

Bro Jeff - Insya'Allah... harap2 perjalanannya diberkati dan dipermudahkan..

Kak Cak - ala kak cak ni..wat2 tanya lak..kitorang kam sebaya..and u know i'm younger than u kan..




View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net