By: raqin rafiqyn

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 22-Apr-2007 07:33 Email | Share | Bookmark
Pandan Muffin Berinti Coklat

 


My mom maiiiiiiiiiiiiiiii....syoknya.....hilang rindu bonda kat mak.. stay seminggu kat sini.. dah mak ada kat umah ni.. bonda wat muffin pandan utk jamu mak...

Quote:
PANDAN MUFFIN BERINTI COKLAT

Bahan:
1 1/2 cawan tepung gandum - (bonda guna tepung ros)
3/4 cawan gula
1/2 sk soda bicarbonat
1/2 sk baking powder
1/2 cawan minyak masak
1 cawan pekat ( i used fresh milk)
1 sb ENO
sedikit perasa pandan
sedikit pewarna hijau
Coklat masakan - dipotong kiub

Cara:
1. Campurkan bahan kering ke dalam satu bekas.
2. Campurkan bahan basah ke dalam satu bekas.
3. Masukkan ( 2 ) ke dalam ( 1 ). Kacau sebati.
4. Ayakkan ENO. Kacau rata hingga sebati. Jangan terlebih kacau.
5. Rehatkan adunan selama 5 minit.
6. Masukkan adunan ke dalam bekas muffin.
7. Masukkan 1 kiub coklat ke dlm adunan
8. Bakar selama 30 minit, 160 celcius
.


Resepi asal daripada Joayee...My Resepi.. tapi bonda dah alter skit..dan namanya pon dah ditambah skit..jgn marah ya Joayee.. and Thanks ya..mmg simple n yummylicious!

Quote:
****************************** BILA BONDA BERCERITA *****************************

Bro Jeff - betul tu.. mcm2 perisa ada skarang.. tak le asek coklat je kan.. tapi bonda lebih suka yg coklat.. maklum la..penggila coklat!!

Kak Zana - bonda pon fes time jumpa muffin taruk eno.. tu pasal yg teruja nak try tu..

Jie-jie - apa nak buat aye..original resepinya suruh letak eno dgn sprite.kita pon blasah ikut jer. ekceli lebih teruja nak tgk..kalau letak benda2 tu.. dia jadi camna? so lepas buat tu.. tau dah ler.. tak cuba tak tahu kan..

Nabia - bonda p lake garden tu kul 8.30 pagi.. teman abah jogging.. bonda lak ronda'ing' jalan kaki'ing'

Lynda - teruja ya... hamba lagi teruja saat membuatnya...saat mengunyah dan saat menelannya.. nyu..nyummm... cedap woooooo

*********************************************************************************************************


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net