By: raqin rafiqyn

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 20-Apr-2007 04:03 Email | Share | Bookmark
Apam Berinti

 
Breakfast Apam Berinti la plak pepagi tadi nih...saja nak mengabihkan stok filling blueberry dan strawberry.. ambik resepi ni dari My Resepi.. tapi tak ingat sapa yg cipta resepi ni.. maaf la ya.. bonda dah tua la.. lupa lak.. apa pun.. tengkiu byk2 for sharing this recipe..



Quote:
APAM BERINTI

Bahan:
1 1/2 cawan tepung gandum - ( i used rose flour)
3 biji telur
1 cawan air sprite
1 st ovallete
1 st baking powder
1 cawan gula kastor
pewarna - pink & purple
1 st esen vanilla @ pisang @ ros

Cara:
1. Pukul telur, gula dan ovallete dgn menggunakan mixer
2. Masukkan sprite, esen vanilla. Pukul hingga kembang
3. Ayakkan tepung, baking powder ke dlm adunan telur sedikit demi sedikit dan pukul lagi hingga ringan dan gebu.
4. Bahagikan adunan kepada 2 bahagian. Masukkan pewarna. Kacau rata.
5. Masukkan ke dlm papercup separuh penuh dan letakkan filling mengikut warna. Penuhkan 3/4 papercup dgn adunan.
6. Kukus hingga masak (15 minit)

~ bonda wat ni tak berapa nak gebu sebab masa malas nak putar lama2..
* boleh letak filling kiwi atau filling lain.


Quote:
****************************** BILA BONDA BERCERITA *******************************

mommy_d&d - cuba la buat.. baru tau sedap ke tak..

jie-jie - taknak try ke?

Bro Jeff - rasanya kalau filling kiwi lagi sedap kot.. filling ni manis lah..

Lynda - apam sampaiiiiiiiiiiiiiiii...

Sabrina - pemalas tu boleh dibentuk menjadi rajin kan... jom le kita merajinkan diri...

Nabia - acuan tu yg kaler merah.. acuan utk kuih lompang.. kat fp ida isk rasanya ada acuan tu.

******************************************************************************************************










View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net