By: raqin rafiqyn

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 10-Jan-2007 07:27 Email | Share | Bookmark
Takde Kije (II)

Pokok Mulberry
Ulam Beberas
Buah Mulberry
 
 
Mmg takde kije nak buat...cuma nak tempek gambar yg bonda ambik kat kampung dulu sebelum balik KL...


Quote:
ULAM BEBERAS
Bonda panggil Pucuk Beras.. Ada juga khasiatnya tapi bonda tak tau la apa dia.. gambar ni bonda snap masa hari korban aritu.. dan bukan stakat snap gambar saja..lepas snap terus petik ulam ni byk2..balik rebus mkn dgn nasi.. rasa dia lemak2 je..sedap weh!


[img]http://2.srv.fotopages.com/2/13433371.jpg[img]
Quote:
POKOK MULBERRY
Pokok ni ada khasiatnya.. baik utk org yg slalu migrain/sakit kepala.. yg tu jelah yg bonda tau pun.. Bukan stakat buah dia je yg boleh dimakan..pucuk dia pun boleh makan..sesetengah org buat guna pucuk ni buat masak lemak putih campur taugeh dgn udang.. Buah dia lak boleh buat jem..boleh makan mentah jugak..kalau warna merah tu rasa dia masam2 skit..kalau warna dia hitam tu yg tu paling manis.. pokok ni depan umah mak... buah dah byk yg gugur sebab tukang kutip lambat balik (bonda le tu..) .. Buah ni mmg feveret bonda.. everytime balik kg mmg pokok ni la bonda cari pastu terus duduk depan pokok ni sambil makan buah dia.. (buruk tul prangai!)



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net