By: raqin rafiqyn

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 1-Jan-2007 07:21 Email | Share | Bookmark
It's BBQ Time!

BBQ
Kek Coklat Mousse Pate
Para Tukang Masak
Perap Daging
 
Abg Boy
Pok Yeh & Abg Boy
Daging Kambing & Black Pepper Sos
 
Abg Andy
 
Sedapnye
very soft
close-up
Quote:
Perghhhhhh mmg best wat bbq pada sebelah malamnya... Kami buat makan2 skit (ala2 kenduri) panggil sedara mara dgn kengkawan datang umah.. Abang2 bonda punya turn masak untuk kami... dibantu oleh Abg Pok Yeh (kawan rapat abang2).. Abg Boy buat daging lembu & daging kambing bakar.. cicah dgn black pepper sos..mmg sempoi... Abg Andy masak sup satu periuk besar utk makan dgn mee dan sambalnya skali... pun sampai menghirup ke titisan sup yg terakhir jugak... Marvellous + Delicious!! Bravo to my BROs for our lovely kenduri kecik... tapi sayangnya..bonda cuma tgk je depa buat keja.. satu resepi pun tak salin.. tapi kan.. ada lagi tapinya...hehee.. lupa la nak ambik gambaq sup, sambal dan mee abg nd tu... sori aarrr brother...
Bonda plak cuma sumbangkan Kek Coklat Mousse Pate je... dgn corak sarang spiderman seperti permintaan anak menakan.. bonda bukannya reti sgt..blasah je lah... kek ni mmg soft sgt2.. bila dah siap piping ising tu nampak klakar pun ada.. tapi sukanya bila tgk depa makan sampai licin...






KEK COKLAT MOUSSE PATE (majalah rasa)

Bahan:
600gm coklat masakan - dicairkan
16gm serbuk gelatin - dicairkan
75gm gula
35gm putih telur
500ml krim putar
1 potong kek span - utk lapis bawah

Cara:
1. Pukul putih telur dgn gula hingga kembang utk dijadikan meringue.
2. Pukul krim putar sehingga kembang.
3. Campurkan coklat masakan, serbuk gelatin dan semua bahan tadi. Gaul rata.
4. Tuangkan adunan siap ke dalam acuan berisi kek span kemudian bekukan sebelum dihidangkan.


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net